Roditeljski strahovi
Emocionalna trauma kao posledica krize
Svaka krizna situacija skoro uvek izaziva manju ili veću emocionalnu traumu. A trauma je kao voda, lako pronađe svoj put, pa je zato neophodna blagovremena intervencija kako bi se njen tok zaustavio ili bar ublažio.
Ludilo savremenog čoveka
Ludilo predstavlja jednaku pretnju ljudskoj ličnosti kao i smrt. To i jeste neka vrsta smrti jer se sopstvo koje smatramo normalnim gubi u psihotičnom stanju. Priča o čoveku je i priča o ludilu.
Empatija i otuđenost
Empatija nije urođena, biološka osobina ličnosti, ona se uči u socijalnom okruženju, nekada po modelu, nekada ličnom procenom šta nekome izaziva osećaj prijatnosti i sigurnosti.
Roditeljstvo – uloga majke i porodice u razvoju deteta
Tema roditeljstvo je veoma značajna i odlučujuća za pravilan mentalni razvoj deteta.
Osećam se u kući kao stranac
Kada govorimo o relaciji između roditelja i dece, uslovima odrastanja, čini se važnim podsetiti se i karakteristika nekih prošlih istorijskih razdoblja. Naime, na ono što mi danas smatramo izuzetno važnom fazom života – detinjstvo.
Kriza i krizne intervencije
O krizi se može govorti sa više različtih aspekata, ali ćemo mi ovaj put govoriti samo o krizi kao psihološkom fenomenu, kao i o načinima konstruktivnog prevazilaženja kriznih sitacija.
Socijalne mreže i mentalno zdravlje mladih
“Being a digital native may have long-term consequences related to learning how to read.”
Internet romansa: “ZAMAK OD PESKA”?
Zaljubljivanje preko interneta i sajberseks su sve više deo iskustva ne samo tzv. internet adolescenata, već i osoba vrlo različitog uzrasnog doba
Fenomen lepote kao uzrok i posledica estetičkog konflikta
Šta je to lepota i kako se poima? Na osnovu čega ono lepo od strane subjekta biva doživljeno i procenjeno kao lepo? U pitanju je estetičko suđenje u svojoj najranijoj mogućoj formi
“Tamna” strana kreativnosti
Ko zna kako bi se pisala istorija sadašnjeg doba da je početkom dvadesetog veka jedan prilično neupadljiv mladić iz Austrougarske upisao Akademiju likovnih umetnosti, što je bio njegov životni cilj.
Ako vas nisu hvalili
“Nikad mi nije rekao da sam u nečemu dobra”, “nikad me nije zagrlila”, “nikad me nije pohvalio”… i sva ona takmičenja, i nagrade, i najbolje ocene… nikad, nikad, nikad… pričaju odrasli ljudi sa srcem deteta i sećanjem na detinjstvo…