Ludilo savremenog čoveka
Ludilo predstavlja jednaku pretnju ljudskoj ličnosti kao i smrt. To i jeste neka vrsta smrti jer se sopstvo koje smatramo normalnim gubi u psihotičnom stanju. Priča o čoveku je i priča o ludilu.
Empatija i otuđenost
Empatija nije urođena, biološka osobina ličnosti, ona se uči u socijalnom okruženju, nekada po modelu, nekada ličnom procenom šta nekome izaziva osećaj prijatnosti i sigurnosti.
Roditeljstvo – Uloga majke i porodice u razvoju deteta
Tema roditeljstvo je veoma značajna i odlučujuća za pravilan mentalni razvoj deteta.
Osećam se u kući kao stranac
Kada govorimo o relaciji između roditelja i dece, uslovima odrastanja, čini se važnim podsetiti se i karakteristika nekih prošlih istorijskih razdoblja. Naime, na ono što mi danas smatramo izuzetno važnom fazom života – detinjstvo.
Kriza i krizne intervencije
O krizi se može govorti sa više različtih aspekata, ali ćemo mi ovaj put govoriti samo o krizi kao psihološkom fenomenu, kao i o načinima konstruktivnog prevazilaženja kriznih sitacija.
Socijalne mreže i mentalno zdravlje mladih
“Being a digital native may have long-term consequences related to learning how to read.”
Neuroetika – od lečenja do Kiborga
Kada je u pitanju nauka, svako otkriće predstavlja i večnu dilemu – pomoć ili zloupotreba? Gde je granica?
Moždana smrt i transplatacija organa
Moždana smrt nije koma. Moždana smrt je klinička i pravna definicija smrti. Lekari je utvrđuju striktnim neurološkim testom
Savremeni tretman mozdanog udara
Moždani udar je katastrofa koja se može sprečiti i lečiti.
Degenerativne bolesti nervnog sistema
Pod degenerativnim bolestima centralnog nervnog sistema podrazumijevaju se bolesti kod kojih dolazi do postepenog propadanja nervnih ćelija.
Internet romansa: “ZAMAK OD PESKA”?
Zaljubljivanje preko interneta i sajberseks su sve više deo iskustva ne samo tzv. internet adolescenata, već i osoba vrlo različitog uzrasnog doba
Fenomen lepote kao uzrok i posledica estetičkog konflikta
Šta je to lepota i kako se poima? Na osnovu čega ono lepo od strane subjekta biva doživljeno i procenjeno kao lepo? U pitanju je estetičko suđenje u svojoj najranijoj mogućoj formi